Úvod | Aktuálně | Výuka | Úspěchy | Přijímačky | Fotogalerie | Fórum | Projekty | Různé | English
O škole    Stránky    Ostatní    Sovy    Burza    Kladno    KMD    
O škole
Zde se můžete vyjádřit k veškerému dění ve škole...

Vložit nový příspěvek

Vložit nový příspěvek

              

Zobrazení příspěvků

28. 2. 2010, 15:12
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Věra Scheirichová: I tak děkuji za odpověď. Teď jen aby něco napsal ještě někdo, kdo na věc kouká z pohledu toho, kdo "zbyl" na základce.
28. 2. 2010, 12:11
Věra Scheirichová (seznam cz alt64 verasch)
Odpověď Palcovi, i když nejsem lid čtyřletého studia. Když před už dost lety (1997) odcházela moje dvojčata spolu s několika dalšími ze základky do víceletého (tehdy šestiletého) studia, komentovali to učitelé základky, že je jim to líto, ale že se nediví. To teda není k atmosféře na základce, ale spíš k názorům těch učitelů.
27. 2. 2010, 21:45
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
Otázka do lidu čtyřletého studia (a případných návštěvníků z řad základoškoláků): Co si o tom myslíte vy? Odcházel od vás ze třídy někdo na víceleté gymnázium? Změnilo to nějak vaši třídu - atmosféru, styl výuky, ...?
27. 2. 2010, 21:42
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2já...n: Na druhou stranu se už v páté třídě snadno pozná, že patří mezi "ty jiné". Myslím si, že problém se spolužáky na ZŠ měla nemalá část studentů osmiletého studia. Takové to potom žene na gympl víc. A nějaké aspoň trochu objektivní síto jsou přijímačky. Přihlásit se může kdokoliv, berou se nejlepší. Když se někdo nepřihlásí a má na to, jeho problém. (Že to záleží spíš na rodičích, to je druhá věc.) Jistě, na přijímačky se někdo může dlouho připravovat a spoustu věcí do sebe jenom tak nacpat, ale kdo na to nemá, stejně během studia brzy pozná, že to není ono a vypadne. A nebo ne a pak je to v pořádku, protože mírný nedostatek onoho nadání dokáže kompenzovat i dlouhodobě pílí.
Problém s učiteli na základce mám doteď. Sestra se mě občas přijde zeptat na něco ohledně matematiky, fyziky nebo angličtiny... :-) O tom, jestli by kvalitnější být reálně mohli, se můžeme bavit ještě dlouho, ale nemám pocit, že by se někdy v poslední ani dohledné budoucí době něco v tomto ohledu měnilo (čti "nikdo na vyšších místech na tom nechce nic měnit"). Nízké platy, málo lidí se zájmem o takovou práci, blablabla... Však tohle se omílá opravdu všude. Zato pohled učitele ZŠ na odchod nadanějších studentů na víceletý gympl jsem teď potkal poprvé.
27. 2. 2010, 20:54
B-) já...n (gmail com alt64 smyckaj)
Palec: Myslím, že o tomhle se diskutuje docela často. Na jednu stranu mi přijde, že v páté třídě se na dítěti fakt nepozná, jestli by mělo být zařazeno mezi "ty nadané", na druhou osobně jsem byl vážně rád, že jsem se na gympl dostal.
Osobně si myslím, že většina "nadaných" dětí nemá na základní škole problém ani tak se spolužáky jako s učiteli (vidím to u bráchy, který na základce zůstal). U těch se na rozdíl od spolužáků dá zařídit, aby byli kvalitnější.
27. 2. 2010, 19:49
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
Právě jsem dočetl článek s dost zajímavým pohledem na víceletá gymnázia - do určité míry jsou problémem pro základní školy. Popravdě řečeno, takhle jsem nad věcí dosud neuvažoval a velice doporučuji k přečtení. http://www.vitalia.cz/clanky/viceleta-gymnazia-nevyrovnane-skolstvi/
26. 2. 2010, 21:55
:-) eko (seznam cz alt64 K u b i k 1)
Zdravim ctvrtaky, muzu se zeptat jestli se nekdo chystate na ekonomku?? pokud ano jakou mate pripravu na prijimacky?? diky :)
23. 2. 2010, 22:00
:-) Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
Bunda i sako našly své majitele. Ještě nám zbylo jakousi výměnou černé sako velikosti 54. Je uloženo ve škole v kabinetu č.52.
20. 2. 2010, 12:59
:-) Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
Přeji krásnou sobotu po plese všem maturantům a všem návštěvníkům plesu! Děkuji všem studentům - pořadatelům za pomoc při organizaci!
DŮLEŽITÉ - pokud některý mladý muž postrádá černé sako nebo bundu Funstorm černo-zeleno-šedou, tak jsou uschované u mne a v pondělí budou od 9 hodin v kabinetu č.52.
3. 2. 2010, 21:49
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Nikoušek: Co o tom vím, všichni profesoři (bez ohledu na předmět) ze začátku důkladně opakují. Je to potřeba, aby se třída srovnala a naběhla na styl výuky, který se u nás uplatňuje. Celkově si myslím, že výuka jazyků na základních školách není na nijak vysoké úrovni, takže se za tu dobu s trochou snahy určitě stihneš dostat na úroveň ostatních.
3. 2. 2010, 21:29
:-) Aneta
jojo, myslím že se na úroveň a druh jazyka bere ohled, při zařazování do tříd :).
3. 2. 2010, 20:41
Nikoušek
Zdravím :) Mám dotaz ohledně jazyků na škole. Když bych přecházela k vám na 4-leté studium a mám na základce němčinu, můžu i přes to si jako druhý jazyk dát němčinu, ale jako začátečník? Němčina totiž u nás na škole docela chátrá :(
Díky :)
26. 1. 2010, 22:34
:-) Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
to smyckaj :-)
Tohle je moc pěkný stručný komentář. Díky za něj. Týká se v podstatě i mého předmětu - výtvarné výchovy.
26. 1. 2010, 9:55
Beruška (volny cz alt64 ivana4)
2 já...n: Tak určitě má těláček nějaký výhody, kterés uvedl (jinak by nebyl vyučován na amerických výškách, že :DD), nicméně ne každej má ruce a nohy (i když se to dá vyřešit šachama, ačkoliv nechápu, proč je tato činnost považována za sport :D) - mmch, co když někdo bude hluchý? Jak se naučí hudebku?
25. 1. 2010, 22:01
B-) já...n (gmail com alt64 smyckaj)
Beruška: Lecjaký lidský mozek nemá předpoklady pro intuitivní řešení kombinatorických příkladů a stejně se to po nás chce. Fyzická zdatnost se dá trénovat obdobně jako ta duševní. A že jí někdo pohrdá je spíše jeho problém. Mnohým sportům se nedá upřít například rozvíjení prostorové představivosti a týmové spolupráce, což jsou zajisté vlastnosti hodné "akademicky" vzdělaného člověka.
Mimochodem, zrovna "čutání do míče" mi taky není sympatické: -)
25. 1. 2010, 8:46
Beruška (volny cz alt64 ivana4)
Původně jsem si myslela, že už se nebudu vyjadřovat, nicméně přihodím sem kraťoučkou větičku. Tělesná výchova není akademický předmět, jeho náplň spočívá v čutání do míče, na rozdíl od matematiky, kde člověk musí používat vícero mozkových závitů. Mít tělesná výchova stejnou hodnotu jako matematika znamená tvrdit, že je stejně tak naprosto v pořádku chtít po studentech násobit trojciferná čísla zpaměti, ačkoliv lidský mozek na to nemá vždy předpoklady. No, to jsou sice dvě rozvité věty, ale což. Hauk.
24. 1. 2010, 12:30
B-) tombik (unhfree net alt64 tombik)
Tak jsem po dlouhé době nahlédl a jsem potěšen já...novou argumentaci: "Když něco umím za čtyři, dostanu čtyřku a nechci to umět lépe, než na čtyři, tak nemám důvod k nespokojenosti." Tohle by si měl uvědomit každý kdo nadává že se musí a, přírodovědec zabývat ZSV, Dějepisem a podobnými předměty....b,humanitně zaměřený student matematikou, chemií a fyzikou. Jste na gymnasiu, chteli jste tam a važte si toho. Následující léta z fyziky a jiných oborů moc neuslyšíte (až na občasné vyjímky) a to že z těchto "pro vás nedůležitých předmětů" máte čtyřky Vás nemusí trápit.

Nesnáším honbu za známkami, na škole jsme proto abychom se vzdělali, ne proto abychom měli průměr. Pokud mě něco nezajímá, mohu si zvolit že budu pracovat tak abych splnil minimální kritéria pro postup a to z odpuštěním při troše ochoty z obou stran (a u profesorů většinou bývá) se dá zvládnout opravdu vždy.
19. 1. 2010, 21:51
:-) Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
Díky Honzovi za stručnou odpověď. Pokusím se také stručně - prostě některé předměty se jmenují "výchova", a já jsem toho názoru, že tam by měla platit poněkud jiná pravidla. V těch ostatních se s tím musíte (museli jsme a všichni další asi budou muset) nějak poprat, věřte, že i já jsem se nějak popasovala s kombinatorikou, ač mi nebyla vůbec blízká....
18. 1. 2010, 21:42
B-) já...n (gmail com alt64 smyckaj)
Zuzana: Jistě, ale totéž se dá říci i o jiných předmětech. Myslím si, že například v té matematice také někdo rozvíjí svůj talent a někdo v tom nebude dobrý ani kdyby se přetrhl (i když možná mám ten dojem hlavně proto, že právě děláme kombinatoriku).

Jinak zrovna to nesprchování je nepříjemné, to je pravda.
15. 1. 2010, 22:57
:-) Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
Nějak mi to nedá, abych nereagovala na příspěvek já... n
Já jsem zastáncem toho, že by výchovy (snad i občanská na nižším stupni gymnázia) měly být hodnoceny slovně. Je to jistě utopie, nehledě na to, že by to nás, pedagogy příslušných předmětů, dost zaměstnalo. Nejsem z vlastní zkušenosti přesvědčena o tom, že výmyk lze nastudovat podobně jako kvadratickou rovnici... Soudím tak i ze svého výtvarného oboru - někdo má přirozený talent, někdo jej navíc rozvíjí, jiný nemá talent, ale snaží se, to považuji za důležité.
Určitě by se z této mé reakce mohla rozvinout dlouhá polemika, ale to bych nerada.
Ještě jen k tělesné výchově - na gymplu jsem ji neměla ráda, nikoliv proto, že bych měla nějaký zásadní problém, ale proto, že po hodině intenzivní fyzické aktivity si zpocený člověk na sebe oblékne své civilní šaty bez toho, že by měl možnost se osprchovat a zase se cítit normálně (aby člověk po zbytek dne, který může být dlouhý, nepáchl potem) . V tomto směru se podmínky bohužel nezměnily, sprchy sice máme, ale nelze to realizovat z časových důvodů. Změna - to je asi zase utopie...

Alpiq
generální partner školy

Sambar sport
sponzor školy

© Gymnázium Kladno 2004-2024
Kontakty    Partneři    Webmasteři    Novinky    Vyhledávání (pre-alfa)