Úvod | Aktuálně | Výuka | Úspěchy | Přijímačky | Fotogalerie | Fórum | Projekty | Různé | English
O škole    Stránky    Ostatní    Sovy    Burza    Kladno    KMD    
O škole
Zde se můžete vyjádřit k veškerému dění ve škole...

Vložit nový příspěvek

Vložit nový příspěvek

              

Zobrazení příspěvků

28. 3. 2010, 20:40
sy (gymnasiumkladno cz alt64 sy)
Požádám Lucku Pelikánovou o doplnění harmonogramu.
Termíny ekokurzů byly zatím předběžné, ale pokud se nic nezmění, tak pojedeme

od 7.6. první ekokurz a od 14.6. druhý ekokurz.

Rozdělení tříd, vedoucích a lektorů se dozvíte, co nejdříve. Jsou zde objekrivní důvody, proč jsem vaše informování odložila.
Za vedoucí kurzů Lenka Smyčková
27. 3. 2010, 9:05
B-) anonym
loni se druhej sportovni kurz s prvnim ekacem kryly.
26. 3. 2010, 15:31
blázen (centrum cz alt64 janciza)
Z toho harmonogramu školního roku nelze jasně vyčíst, jestli bude ekokurz pro prváky ve stejném termínu jako ty kurzy pro druhý ročník, nebo někdy jindy (kdy?).
16. 3. 2010, 15:38
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2já...n: České fórum české školy a česká pravopisná chyba. Zajímavé to je, ale relevantní vzhledem k řešenému problému ne. ;-) Ať je to hloupé nebo ne, naše mateřština tohle řeší a přesně předepisuje - přejala slovo s určitým pravopisem; není už to tedy slovo cizí, ale přejaté. A pokud už tu norma je, kloním se k tomu, aby se dodržovala. BTW Wikipedie zná i původní, řeckou podobu: http://cs.wikipedia.org/wiki/Gymn%C3%A1zium
16. 3. 2010, 10:30
B-) já...n (gmail com alt64 smyckaj)
Palec: "Gymnázium" je české cizí slovo. "Gimnazija" je srbochorvatské cizí slovo. "Gymnazyum" je polské cizí slovo. Vše znamená střední školu. Původně je slovo z řečtiny, bůhví jak se to tou alfabetou píše. Jen jsem chtěl poukázat, jak je to s těmi i a y variabilní a možná je hloupé, že ty jazyky něco takového řeší u cizích slov.
15. 3. 2010, 21:13
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2já...n: Za domácí úkol se zamysli nad relevancí své poznámky. ;-)
15. 3. 2010, 21:02
já...n (gmail com alt64 smyckaj)
Třeba srbochorvatsky je to s měkkým i: -)
14. 3. 2010, 16:46
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Zdeněk: Když něco na fórum napíšeš, piš to jednou a do jedné místnosti. Pokud chceš doplnit, že tvé ICQ je 376 551 842, máš to napsat do jedné místnosti k původnímu příspěvku. Být tebou, volím místnost Ostatní, ale když už jsi napsal sem, přesouvat to nebudu. Co má ale tvůj problém společného se stránkami a burzou (chápanou především jako burza učebnic)?
14. 3. 2010, 16:42
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2uchazeč: Vzhledem k tomu, že jde o zkoušky od společnosti SCIO, čekal bych, že potřebuješ jen vlastní hlavu a tenký černý fix na vyplňování záznamového archu (a nic jiného ti dovoleno nebude). Jistě to ale nevím. Předem se ale doporučuji připravit na přijímací test z ČJ, zvláště pak na pravopis slov cizího původu. Gymnázium se píše s ypsilon. ;-)
14. 3. 2010, 16:04
uchazeč o místo na gimnáziu
ahoj neví někdo náhodou jestli jsou na příjmačkách povoleny nějaké pomůcky a jestli ano tak jaké?
13. 3. 2010, 16:19
Zdeněk - kolín (seznam cz alt64 hej z)
Zdravím hledám kontakt na Anetu H..., měla by chodit k Vám do prvního ročníku, bohužel jsem si na ni nevzal žádný kontakt..:-( Tak pokud můžete někdo pomoct..... předem dík...
11. 3. 2010, 21:02
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Beruška: Rozepsal jsem odpověď a pak jsem v prohlížeči otevřel spoustu dalších panelů a až dnes se dostávám k jejímu dopsání.
Ano, teď už se shodneme. Jak jsem psal už v úplně první reakci na tebe: "Pokud je pletení košíků odborně tak náročná činnost, že se nedá zvládnout v rámci střední školy, nevidím důvod nějak ohrnovat nos nad tím, že existuje VŠ, která jej přednáší." Jinak samozřejmě přednášení pletení košíků na VŠ smysl nemá. Přestože jsem vyslovil pouze jednu implikaci, přišlo mi logické chápat sdělení jako ekvivalenci.
Ano, pokud zůstaneme u košíkářství, jde studovat hned po absolvování základního vzdělávání. To třeba matematika jde také. Ostatně už základní vzdělávání předmět matematika obsahuje. Je to ale o něčem jiném, než když jde člověk studovat nějaký obor studijního programu Matematika na MFF UK. A stejně tak si dokážu představit košíkářské obory na VŠ Horní Dolní. Pokud je tedy splněna ona podmínka dostatečného rozsahu oboru.
Ať to beru z jakéhokoliv konce, vždycky docházím k závěru, že VŠ s inteligencí nijak přímo nesouvisí. Základní škola má člověku dát nejnutnější věci pro život, střední škola ho má podle svého typu buď připravit na výkon méně odborně náročného povolání (a odborná náročnost vůbec nemusí souviset s inteligencí) nebo na další studium. Už na této úrovni může dojít ke specializaci. Vysoké školství potom jen specializaci prohlubuje a dává tak člověku prostor k úplnému rozvinutí znalostí určitého oboru. Ať je to obor na inteligenci náročný nebo ne, podle mě jde jen o jeho odbornou náročnost, která je přímo úměrná průměrnému potřebnému času studia (pro zvládnutí celého oboru).
7. 3. 2010, 21:15
B-) já...n (gmail com alt64 smyckaj)
Beruška: Myslím, že hodně dlouho do historie nenajdeš dobu, kdy se nedal získat vysokoškolský titul za něco co přímo nesouvisí s inteligencí (tak jaks' jí zadefinovala ty).
7. 3. 2010, 14:46
Beruška (volny cz alt64 ivana4)
Ve skutečnosti se košíkářství na střední myslím studovat dá. Ale to, co se snažím naznačit, je fakt, že v odstupňovaném vzdělávacím systému by se (nijak pejorativně řečeno) intelektově, popřípadě prakticky méně náročné činnosti měly studovat na nižším stupni. K tomu, aby byl člověk dobrý košíkář, nepotřebuje krom výcviku a vrozené zručnosti prakticky nic, takže se na to dá v pohodě přihlásit ihned po základce. Kdo chce být jaderný fyzik, musí znát minimálně matematiku a fyziku do určité hloubky, přičemž učivo základky na to rozhodně nestačí a taky na to musí mít hlavu.

Inteligence má jistě mnoho podob. Teďka píšu na něco podobného domácí úkol, takže s tebou souhlasím, nicméně se stále nerovná zručnost nebo vůbec jakákoliv činnost, kterou zvládá nízké procento populace. Jde o ty úkony, při kterých musíš hodně přemýšlet a hledat souvislosti.

Jestli jsou umělecké činnosti řemeslo, to si netroufám odhadovat, neb ani do jedné kategorie pořádně nezapadají. Řemeslo je o zručnosti, což jistě umění je, nicméně pak tam máš také rozvinutou teorii, která už spadá do vědy. Takže jsou i nejsou. Asi záleží na tom, co konkrétního chceš v divadle nebo hudbě dělat.
7. 3. 2010, 2:13
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Beruška: Zajímalo by mě, jaké instituce máš na mysli. Pokud jde o vzdělávání, nevidím důvod danou věc oddělovat od školství. A košíkářství nepochybně vzdělání potřebuje. (Já třeba plést košíky neumím. Někdo by mě to musel naučit.) Kromě škol si pod vzděláváním představím maximálně různé zájmové útvary a rekvalifikační kurzy, případně oddělené přednášky organizované čímkoliv. Pokud ale někdo chce být od začátku života košíkářem a košíkářství se nedá zvládnout během střední školy (ani specializované), proč by neměl mít možnost ho studovat na VŠ?
Případně ještě jinak - jak rozlišíš řemeslo a akademickou činnost? Hudba a divadlo jsou řemesla?
Mně přijde, že jediné, co může dělat nějakou VŠ zbytečnou, ergo nepatřičnou, je fakt, že to samé se člověk může naučit na nějaké SŠ (případně VOŠ). Jiný důvod nepatřičnosti mě nenapadá.
6. 3. 2010, 21:43
Beruška (volny cz alt64 ivana4)
Aby sis to nevyložil špatně: Nemám nic proti lidem, co pletou košíky, jenom si myslím, že by na výšky měla patřit akademická činnost a řemesla by se měla přenechávat jiným institucím.
6. 3. 2010, 20:45
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Beruška: To by byl případ takových přijímaček, kdy se nebere na kapacitu školy, ale na nějakou danou bodovou úroveň. Takovou střední školu neznám. Nejde o to "zvládnout přijímačky", ale "zvládnout je lépe než ostatní". A to je v konkurenci přijímacího řízení osmiletých gymnázií obvykle dostatečné síto.
Přijímačky slouží k seřazení uchazečů podle momentálního výkonu a je tiše předpokládáno, že ten odpovídá výkonu dlouhodobému. Promítá se v něm více věcí - aktuální příprava atd. - ale dohromady tento má dostatečnou vypovídací hodnotu. Bere nejlepších n.
Lehčí zkoušky tedy mají za následek jen to, že na špici se může nahromadit více studentů s málo rozdílnými výsledky, všemi blízko maxima. Dokud takový chumel podobných výsledků netvoří množství uchazečů přibližně rovné kapacitě školy (n), na obtížnosti testu vůbec nezáleží.

Inteligence je podle mě relativní veličina. Psychologové by se mnou zajisté souhlasili, že jí existuje mnoho druhů. Pokud je pletení košíků odborně tak náročná činnost, že se nedá zvládnout v rámci střední školy, nevidím důvod nějak ohrnovat nos nad tím, že existuje VŠ, která jej přednáší. Zároveň mi přijde logické, že podniky budou rozlišovat mezi košíkářem a jaderným inženýrem z ČVUT. Pak nikde nevzniká problém - pokud se mi košíkářství nelíbí, půjdu studovat fujtajfl.
6. 3. 2010, 16:55
Beruška (volny cz alt64 ivana4)
Hmf, řekla bych, že je tu jeden problém: Všichni automaticky očekávají, že osmileté gymply jsou automaticky útočištěm a střežištěm nadaných dětí - ale kde to máte potvrzené? To, jací žáci se dostanou na školu, je věc přijímacího procesu, který na některých školách může být tak jednoduchý, že ho zvládne i podprůměrný žák. Není totiž škola jako škola.

Je to bohužel totéž jako očekávat, že vysoká škola je pro inteligentní lidi. V dnešní devalvační době, kdy se na ní dá studovat snad i pletení košíků, je tento výrok bohužel přežitek.
6. 3. 2010, 0:43
Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
Vážená paní, obávám se, že almanachů vydaných ke stému výročí je již jen velmi málo, jsou-li vůbec nějaké k dispozici. Pokusím se zjistit a ozvu se Vám. Děkujeme moc za Váš zájem.
4. 3. 2010, 16:49
:-) hluchawka (centrum cz alt64 koprivova k)
Dnes jsem se dozvěděla o almanachu vydaném ke stému výročí školy - dá se ještě někde sehnat ? Moc bych o něj stála, moc ráda na gymnasijní roky a profesory vzpomínám ....

Alpiq
generální partner školy

Sambar sport
sponzor školy

© Gymnázium Kladno 2004-2024
Kontakty    Partneři    Webmasteři    Novinky    Vyhledávání (pre-alfa)