Úvod | Aktuálně | Výuka | Úspěchy | Přijímačky | Fotogalerie | Fórum | Projekty | Různé | English
O škole    Stránky    Ostatní    Sovy    Burza    Kladno    KMD    
O škole
Zde se můžete vyjádřit k veškerému dění ve škole...

Vložit nový příspěvek

Vložit nový příspěvek

              

Zobrazení příspěvků

16. 8. 2011, 15:36
?_?
na schůzkách pro 1. ročník jsem nedostala seznam uččebnic. Je možné to někde získat ?? nebo se to dává až později???
12. 8. 2011, 6:44
Sedmikráska
To ?: Pravděpodobně budeš u nás ve škole nováček, když se vůbec na tohle ptáš :D. Určitě začínáme hned 1. září.
11. 8. 2011, 16:04
?
zacina se hned 1 nebo az po vikendu?
27. 7. 2011, 10:03
Beruška
Mně prezentace vyhovují víc, neb trpím "dysškrabopislexií" :D Jsem pro interaktivní tabule, ale zatím jsem nezískala pro psaní na ní takový cit, aby to škrabopis nepřipomínalo.
26. 7. 2011, 0:15
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2já...n: Když to tak čtu, asi máš pravdu. Chápu význam prezentací ve chvíli, kdy se na přednášku nedostanu. Chápu ho i ve chvíli, kdy dokáží dobře ilustrovat probíranou látku (necelých 50 slidů za semestr v lineární algebře). Pak jsou přednášky, kde se na slidy vejde bez velké újmy docela velká část učiva a chápání látky přidají. Na Peterkově přednášce ze sítí jsem ale jenom kroutil hlavou, protože ten člověk si patrně myslí, že v prezentaci musí být všechno. Nedokážu si představit, že by se takhle přednášelo běžně.

Zrovna analýza se jen do slidů nacpat nedá. I když bych byl rád, kdyby jako doplňkový materiál nějaké existovaly; TeX by to zvládl.

Zpomalování výuky je diskutabilní. Pokud chceš, abys před sebou měl přepis toho, co vyučující říká, tabule opravdu nestíhá (kromě profesora Simona, ale to je výjimka). U prezentace ale nikdy neuděláš časování tak, aby plynule běžel výklad a zároveň jsi před sebou měl vždy právě to, co vidět potřebuješ. Když toho máš víc nebo méně (v prezentacích typické), ztrácíš souvislosti, pomaleji chápeš... Výuka běží pomaleji. Nebo rychleji, ale pak už to není výuka, ale opravdu jenom uspávání hadů. Na tabuli jde dělat hromady věcí, které by jinak nahradily snad jenom nějaké krutopřísné animace... (Tím mám na mysli matematické úpravy typu "malý trik s houbou".)
25. 7. 2011, 20:00
B-) já...n (gmail com alt64 smyckaj)
Tomáš: Myslím, že žiješ v jakémsi ráji konzervativnějích studentů. Bohužel na jiných fakultách se také bezhlavě zavádí "beztabulová" výuka. Je smutné pozorovat jak výborného přednášejícího tlačí aby udělal prezentaci a stal se tak překlikávajícím uspávačem hadů jako ostatní.
Matfyz má v tomhle štěstí, že výuka spousty předmětů se jinak, než s tabulí prostě provádět nedá. A že tabule zpomaluje výuku je pravda, ale typicky je to žádoucí. Jak prohlásil můj cvičící na matalýzu: "Mazání tabule je strašně důležitá věc. Student má v tu chvíli konečně čas pochopit, co na ní bylo napsáno."
Ne, nemyslím, že projektor nebo interaktivní tabule jsou nástroj ďáblův. Jen by se měly používat umírněně a myslím, že na gymplu už je jich dostatek.
24. 7. 2011, 16:05
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
ad interaktivní tabule: Na MFF jsem dosud interaktivní tabuli nepotkal. Většina vyučujících používá s oblibou klasickou křídovou tabuli, někteří více spoléhají na prezentace promítané projektorem do prostoru nad tabulí a sami píší jen doplňující hesla, řeší příklady a kreslí ilustrační obrázky, které v prezentaci nemají. V seminárních místnostech jsou někdy jen whiteboardy, ze kterých se čte stejně špatně jako z těch, co jsou na GK. Rychle docházející náplň fixů je také známý problém.

Z těch, kdo používají výhradně křídu, vede profesor Simon, který je schopen plynule vykládat a psát (celými větami, nejen symbolicky!) to, co říká. To ale jen na okraj. Tabule zkrátka není limitujícím médiem.

Ohledně vylepšování kvality výuky mi přijdou (a v době gymnazijních studií přišla) směrodatná kritéria, která se hodnotí ve studentské anketě na MFF: srozumitelnost výuky, uspořádanost látky, zajímavost a podnětnost výuky, vztah učitele ke studentům a korektnost posuzování znalostí.

Zajímavost a podnětnost přitom může zahrnovat interaktivní tabule, ale mnohem spíš v biologii něco jako laborky bez psaní protokolu, při kterých se toho stihne víc prohlédnout, v literatuře práci se scifi a fantasy (které se někteří kantoři vyhýbají), v angličtině promítnutí pár dílů britského sitcomu, v matematice zadávání dostatku náročných příkladů, aby se ani pokročilejší nenudili ve chvílích, kdy se zodpovídají dotazy těch, co nezvládají rutinní výpočty...
24. 7. 2011, 15:43
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Sepp Jorgen: Co zkusit přesvědčit vedení školy, že je dobrý nápad kina a divadla konzultovat se studentskou radou? Myslím, že by to mohlo pomoci vymýtit největší průšvihy. Dešťová víla mě nějak minula, ale třeba Máj byl propadák nejhrůznější a letmý pohled na hodnocení ČSFD (dnes 40 %) a shlédnutí traileru (ke konci obsahuje úděsně zpracované intermezzo s rejem duchů, doprovozené nezadající hudbou) by mohlo docela snadno napovědět... Studenti se v tomhle často orientují, filmy sledují a mohlo by se tak kdekteré újmě na duševním zdraví předejít.
24. 7. 2011, 15:29
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Petra: "Kladno (především gymnasia) - překrásné maturitní plesy na úrovni ..."
To záleží... Potkal jsem se s maturitním plesem u nás, v Praze, v Táboře a v Budějovicích. Viděl jsem video z Plzně. Proti jihočechům jsme loseři největší; je to ale dáno tím, že u nich se maturáky opravdu řeší, místo a čas si běžně rezervují už na začátku studia a vkládají do nich nemalé finanční prostředky. Běžný jihočeský maturák má téma, natáčí se k němu promo video (např. http://www.tabor.tv/video/514/Okt%C3%A1vaFest+HD ), probíhá v listopadu nebo prosinci, reklamy visí po celém městě...

U nás (stejně jako obvykle v Praze) třída nemá ples sama pro sebe; argumentace financemi je přípustná, ale v Táboře jsem byl na plese jediné třídy v sále stejně velkém jako náš kulturák, s větším zázemím a kapacita se bez problémů vyprodala. Po plese se značná část společnosti odebere domů místo do přilehlé hospody, jinde (Praha, Tábor...) se plynule pokračuje. Nechci se zamýšlet nad dalšími rozdíly. Naše maturáky nejsou nejhorší, ale máme se dost kam zlepšovat.

P. S.: Autor pro vlastní maturák nehnul prstem a jeden čas vážně uvažoval, že na něj nepůjde. Zároveň si uvědomuje, že Kladno má k pořádání podobných akcí mimořádně ubohé možnosti.
18. 7. 2011, 21:34
Sepp Jorgen (centrum cz alt64 janciza)
K Cajhimu: Je pozoruhodné, kolik institucí, zařízení, provozů a vybavení se v tomto státě drží tak nějak samospádem a tím, co zbylo od císaře pána. Kupříkladu do většiny drážní sítě pravděpodobně od k. und k. časů nepřitekla na opravách ani koruna. A kvůli tehdejší fušeřině mnohé vypovídají službu po pouhých 120 letech!
Proti výletům typu delty Dunaje nemám vůbec nic, jen jsem si chtěl ujasnit, co znamená malinko divoce znějící výraz "výpravy a expedice". Existuje i skupina "exkurzí", typicky kolem konce pololetí, jejichž rentabilita oproti běžné výuce je nanejvýš sporná, nemluvě o kinech typu Dešťové víly.
Ke konstatování o prozevlovaných letech nemám, co bych dodal, snad jen zvířím bahno své podvratné činnosti odkazem na petici Za intenzivnější výuku (stále ji nosívám v aktovce, kdo by chtěl, může podepsat (nehlašte se všichni)).
Krásný zbytek prázdnin přeje Jan Cíza.
18. 7. 2011, 10:36
:-S Jonáš Vidra
2Cajhi: Sakra! Vždycky jsi byl rychlejší! Tentokrát o půl hodiny! S tvým příspěvkem ale souhlasím, zejména s postskripty.
18. 7. 2011, 10:33
:-) Jonáš Vidra
2Jan Cíza: Je to otázka na Cajhiho, ale odpovím ti sám. Hlavním cílem školy je – pochopitelně – vzdělávat studenty, nikoliv je bavit. Přesto by škola zábavná být měla. Zábavnost je totiž výborná motivace, tedy i základní předpoklad pro jakoukoliv činnost, učení nevyjímaje. Interaktivní tabule i prezentace tomuto mohou hodně pomoct, pokud jsou používány s rozmyslem a ve vhodný čas.

Problém vidím spíš v tom, že jediný, s kým jsme kdy interaktivní tabule využívali alespoň trochu smysluplně, byla paní profesorka Kolínská. Většina profesorů je vnímá spíše jako zbytečnost, kvůli které má normální křídová tabule jenom jednu psací plochu místo dvou – nebo je používá k promítání, což také moc interaktivní není. Pak je samozřejmě namístě otázka, jestli má pořizování takhle drahého hardware smysl.

Co se výprav týče, exkurzí do pivovaru jsem absolvoval až přespříliš už na základce. Ale jsou i jiná místa, kam se dá vyjet. Delta Dunaje, národní parky v Norsku, výměnné pobyty se zahraničními školami, návštěvy odborných ústavů v Praze, návštěvy galerií a expozic, … Já myslím, že toto má smysl. Za prvé nemusíme jenom sedět vevnitř, za druhé se realita často dost liší od obrázků v učebnicích, za třetí je tu možnost natrefit na zajímavého průvodce, který vás obohatí třeba i o úplně nový životní postoj (pro mě byla v tomto směru skutečně přínosná exkurze do Poldi Hütte).

K diskusi o smyslu nové maturity se přidám jenom jednou větou, nechci opakovat, co již bylo řečeno. Je to kravina. :-)
18. 7. 2011, 10:02
B-) Cajhi (seznam cz alt64 Cajhi)
Zdravím.
Díky za reakci na mou prosbu o zveřejnění výsledků.

Třikrát HANBA CerMatu a MŠČR!

V tělocvičně se zhaslo, třikrát HURÁ našim sekretářkám!

2Sepp: Osobně bych byl za pravidelné exkurze do pivovaru, ale vzhledem k faktu, že těchto se v našem městě zhostil majitel pohostinství Pod Vobrazem, myslím, že bychom neměli šanci tento konkurenční boj vyhrát, navíc i kdyby tam přeci jen byla exkurze vypravena, myslím, že proti zkušeným štamgastům bychom si utrhli jen ostudu (nevztahuje se na několik málo zkušených pijanů, kteří by však podle mě stejně jeli spíše se svým domovským ústavem (t.j. hostincem Pod Vobrazem) než se svou školou, kterou tito berou spíše jako aktivitu volnočasovou a opravdová šichta pro ně začíná až odpoledne.) Tudíž jsem přesvědčen, že cíle expedic by měly být tam, kde je možnost něco dokázat, něčemu se přiučit. Právě skončivší expedice do Dunajské Delty je podle mě skvělým příkladem. Předměty, v rámci kterých by se dle mě daly tyto expedice nebo výjezdy využít jsou již zmíněná biologie (již se tak děje), estetická výchova (již se tak děje), jazyky (již se takl děje, jen by, když už se o tom bavíme, bylo skvělé, krásné a úžasné kdyby byla určitá možnost partnerství mezi naším gymnasiem a různými zahraničními středními školami, aby zde byla možnost (např. stipendijního) studijního pobytu v zahraničí (půlrok, rok?). Jistě by se daly najít i další zaajímavé příklady (např. fyzika a CERN), ale myslím, že tohle by pokrývalo ty nejdůležitější -> takže ano, za polární točnu spíše než do pivovaru.
Jinak k interaktivním tabulím: rozhodně si nemyslím, že by to bylo něco negativního. Jen pochybuji, že je umí učitelé využívat tak, aby to opravdu zvýšilo kvalitu výuky (ti dobří učitelé se totiž obejdou i bez ní a těm špatným stejně ke zkvalitnění a zatraktivnění výuky nepomůže. Je to tedy rozhodně něco užitečného, ne však esenciálního a nezbytného a kdyby se místo dvou interaktivnívh tabulí zaplatilo 10 lekcí o tom, jak správně, atraktivně a efektivně vystavět prezentaci (tím nemyslím *.ppt), byla by to daleko lepší investice.
Ostatně soudím, že Achillova pata českého školství je "neumění učitelů motivovat studenty". Do škol totiž přicházejí nadšená dítka, která se chtějí dozvědět maximum nového a odcházejí povětšinou znechucení lidé, kteří si s sebou odnášejí hlubokou averzi k některému z předmětů, případně ke školství obecně. NETVRDÍM, že vím nebo umím motivovat a učit lépe než stávající personál, ani že motivovat tu bandu lenochů je něco jednoduchého. Jen se snažím pojmenovat problém. Přijde mi úchylné, že vždy, když jsem sám studoval např. filosofii, přpadala mi neskutečně zajímavá a úžasná, zatímco ve škole jsem ten rok či půlrok filosofie trpěl jako zvíře a neebýt tak skvělý, úžasný a dokonalý jaký jsem, jistě bych filosofii nadosmrti zavrhl. (to jen pro ilustraci problému, kde zajímavá tématika je podávána tak nezajímavě, že i studium tlustých bichlí z 18. století je proti tomu hračka.
.. achjo, nechtěl jsem zabíhat tak do hloubky, ale když už jsem u toho, tak ať už to mám z krku všechno :)
Myslím, že na vině je zde podivná rozplizlost českého (středního?) školství. Myslím, že (minimálně pro mě) by bylo daleko "přijatelnější" gymnásium takové, jaké bylo za c.k. monarchie - t.j. prestižní škola, na níž není jednoduché se udržet, kvantum vědomostí na nás nakládaný je enormní a je čest na takové škole studovat. Věřím, že v takovém případě by se spoustu lidí "hecnulo" a šlo do toho, učilo se a bylo by to z pohledu získaných vědomostí daleko efektivnější. Na druhou stranu i škola, v níž by byl přístup pedegaga k žákům vřelý a otevřený, taková, řekněme "moderní škola", s možností volby předmětů, které by nás bavily a vyloučení těch, o nichž víme, že nás v žádném případě nebaví a ani se s nimi v životě nesetkáme by byla efektivnější, protože pak bychom se díky zajímavým metodám výuky, tomu, že se učíme to, co nás baví a díky učitelům, kteří dělají hodinu zajímavou a dokážou (např. zajímavými D.Ú. (za celou dobu (13 let) svého studia jsem se s takovým setkal slovy třikrát (a ani jednou jsem ho neudělal tak, abych byl spokojen s výsledkem, pak jsem se ale cítil adekvátně špatně (ještě kvůli tomu občas v noci pláču)))) doopravdy motivovat by i tento typ školy byl imho efektivnější. To, co máme teď, je několik prozevlovaných let, kde chodíme do hospod a jediné, čemu se doopravdy naučíme (nebo se o to alespoň pokoušíme) je mezilidská komunikace a sociální vztahy. A chraň bůh abych říkal, že je to špatně. Já si to užil. Jen si myslím, že to někomu může připadat trochu málo.
PS: autor je línej jak veš, nemá představu o vlastní budoucnosti a gymnázium prolezl bez jakékoli domácí přípravy se čtyřkama a nikdy se nesnažil se dozvědět něco, co ho nezajímalo a v 80% případů ani to, co ho zajímalo.
PPS: Po bitvě je každej generál.
PPPS: Mám hlad.
Cajhi
17. 7. 2011, 21:17
Sepp Jorgen (centrum cz alt64 janciza)
Ke zde probíhající debatě na téma Jsme/nejsme elita:
I přes mimořádně ohavnou a zbyrokratizovanou realizaci ze strany Cermatu jsem stoupencem ideje státních maturit. Ale jsou- li postaveny jako bič na ty nejhorší školy, kde dávali maturitu každému, kdo se dokázal podepsat, nelze je zároveň využívat jako měřítko pro srovnání těch nejlepších "ústavů". Třeba matematiku na základní úrovni zvládla má sestra v devítce ZŠ bez přípravy na dvojku. Srovnáváním podle tohoto metru dostaneme pořadník velmi pochybných kvalit.
Plně souhlasím s Cajhiho výrokem: "interaktivními tabulemi za lepší zítřky! Vybudujme společně lepší svět pomocí barevných fixů a powerpointových prezentací!" Snaha učinit střední školu zábavnější, více motivující, barevnější a vůbec úžasnější za pomoci tohoto vynálezu vede k její redukci na hravé cosi zhruba na úrovni mateřinky.
Otázka opět na Cajhiho: Do jakých "výprav a expedicí" vrážet peníze? Expedice za polární točnu? Exkurze do pivovaru?
Jan Cíza
17. 7. 2011, 18:40
:-) Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
Milí studenti, kteří jste si vybrali seminář Vybrané kapitoly z dějin umění v anglickém jazyce, ráda bych vás požádala, abyste mi (pokud se ocitnete na školním webu) napsali svou představu o tom, co byste se chtěli dozvědět. Koncepci předmětu mám připravenou, ale vzhledem k tomu, že se budeme vídat docela často a budeme pracovat společně v malé skupině, a protože se s vámi z minulých školních let neznám, ráda bych znala i vaše názory. Byla bych moc ráda. kdybyste se mi ozvali třeba již v průběhu prázdnin, abychom na počátku školního roku neztráceli čas. Případné náměty a inspirace budu čekat na svém mailu, který je v záhlaví zprávy.
Děkuji a těším se na vás v semináři.
15. 7. 2011, 21:51
:-) Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
Prosím, nemáte někdo mailovou adresu na Vadima Avdeeva. Napiště případně na můj mail. Předem děkuji.
12. 7. 2011, 12:10
Lucie Pelikánová (gymnasiumkladno cz alt64 pe)
2Cajhi (Umístění gymnázia na žebříčku dle výsledků státních maturit):
V aktualitách pan zástupce komentuje S-skór, což je číslo podle kterého byl žebříček sestaven.
9. 7. 2011, 13:02
Cajhi (seznam cz alt64 Cajhi)
Zdravím.
V horní tělocvičně se už několik dní (předpokládám, že od konce školního roku) svítí, dle intenzity světla zřejmě "na plné koule".. Pokoušel jsem se již několikrát o zjednání nápravy, bohužel ale v inkriminovaných časech (většinou nad ránem, když jsem byl tímto pobouřen při návratu z hospody) nikdo na mé bušení a zvonění nereagoval, píšu tedy sem.

Prosím kohokoli, kdo si to tu přečte buď o vyřešení problému nebo alespoň vzkázání na vyšší místa.

Přeji hezký den
Cajhi
4. 7. 2011, 18:28
:-) Petra
Kladno (především gymnasia) - překrásné maturitní plesy na úrovni
Praha (většina škol) - několik škol nahnaných do Lucerny v jeden večer. V lepším případě jedna škola, ale všechny maturitní třídy + někdy imatrikulace prváků.

V tomhle máme na 200% navrch!:-)
4. 7. 2011, 17:49
Beruška
2 Cajhi: Debaty v němčině ovšem nejsou totéž co konverzace, debata je akademická disciplína, ve které se snažíš přesvědčit protivníka a publikum o svém názoru (pořádají se v tom národní i mezinárodní mistrovství pro SŠ a VŠ, někdy i ZŠ). Just saying.

"Vzhledem k tomu, že v Praze je gymplů (ať už kvalitních nebo nekvalitních) šest půlek, imho není tak jednoduché si k nim vybudovat ten srdečný a vřelý vztah, který jsem já (a troufám si trvdit, že i valná většina mých spolužáků) k našemu Gymplu měli."

U nás na škole vyučují absolventi, na rozlučkové a maturitní večírky taky běžně chodí. Na Keplerce totéž... Nemyslím si, že to souvisí s koncentrací gymplů ve městě.

Alpiq
generální partner školy

Sambar sport
sponzor školy

© Gymnázium Kladno 2004-2024
Kontakty    Partneři    Webmasteři    Novinky    Vyhledávání (pre-alfa)