Dvouletý volitelný předmět s hodinovou dotací dvě hodiny ve třetím i čtvrtém ročníku.
Tento seminář je zaměřen na přípravu k profilové maturitní zkoušce z předmětu Informatika a výpočetní technika.
3. ročník
Technické vybavení počítačů a počítačových sítí
počítač a jeho komponenty, historie výpočetní techniky, druhy počítačů, datová úložiště a záznamová média, druhy tiskáren a jejich využití, struktura datových sítí, LAN a WAN, klient a server, komunikace v lokální počítačové síti, struktura sítě Internet
Programové vybavení počítačů
operační systémy a jejich funkce, správa souborů, aplikační programy, formáty datových souborů
Cloudové aplikace – principy fungování
Člověk, počítač a počítačové technologie
obecné bezpečnostní zásady a ochrana dat, etické a právní normy související s informatikou, ergonomie a hygiena, využití IT v médiích, reklamě a veřejné sféře.
Vyhledávání, vyhodnocování a zpracování informací z internetu
druhy a zdroje informací na internetu, dotazy pro nalezení požadovaných informací
různé způsoby zpracování a prezentace informací (od klasických aplikací, přes elektronické nástěnky, až k mentálním mapám), rastrová a vektorová grafika
Pokročilé funkce aplikačního software
zpracování dat s využitím pokročilých funkcí aplikačního softwaru
zpracování textů, typografická pravidla
multimédia
Tabulkové procesory
složitější funkce (logické a finanční, vyhledávací), analýza dat
Makra Excel
vlastní funkce v Excelu, nahrávání maker, spouštění maker, vytváření vlastních maker
Robotika
různou formou, podle toho, o co bude zájem (práce s ozoboty a microbity), bloková schémata
Time managment
mentální mapy, Project (Gannt)
4. ročník
Pokročilejší tvorba www stránek
vytváření hypertextově provázaných stránek na úrovni editace HTML a CSS
Databáze
opakování základních pojmů, dotazy, druhy dotazů, návrhové zobrazení dotazu, SQL, formuláře, sestavy, návrhové zobrazení, vytváření sestav, samostatný projekt
Algoritmizace a základy programování
základní programové a datové struktury, tvorba programu ve vizuálním prostředí, programování řízené tokem událostí, objektově orientované programování, tvorba jednoduchých aplikací