Úvod | Aktuálně | Výuka | Úspěchy | Přijímačky | Fotogalerie | Fórum | Projekty | Různé | English
O škole    Stránky    Ostatní    Sovy    Burza    Kladno    KMD    
O škole
Zde se můžete vyjádřit k veškerému dění ve škole...

Vložit nový příspěvek

Vložit nový příspěvek

              

Zobrazení příspěvků

1. 6. 2012, 14:51
sy (gymnasiumkladno cz alt64 sy)
SEMINÁŘ SBIO _ SY
info na 4.6.
PŘÍPOMÍNÁM PRO VŠECHNY TERMÍN ODEVZDÁNÍ OPONENTUR 4.6.
pro EXPS odevzdejte mailem nebo před exkurzí, odevzdala pouze K.Procházková

pro přítomné na semináři:
OBHAJOBA - studenti Cíza, Procházková, Raclavský, Pokorná
prezentace referátů - růžotvaré, kosatcotvaré, zázvorníkotvaré, liliotvaré, arekotvaré
opak krytosemenných - poznávačka
Pozn. pokud někdo nejede na Křivoklátsko přípraví se prosím také na obhajobu,prezentaci,....
28. 5. 2012, 11:07
B-) Palec (gmail com alt64 malecektomas)
Jakýsi student, který se neumí podepsat ani slušně vyjádřit, si tu stěžoval na to, že se v maturitním rozvrhu jeho třídy vyskytují páté hodiny, ačkoliv v rozvrzích jiných tříd nejsou.

Chtěl bych připomenout, že jednak ani na internetu nutně nemusíte být tak anonymní, jak si myslíte, jednak pravidla elementární slušnosti platí kdekoliv a pro kohokoliv. Slušným vystupováním snáze dosáhnete svých cílů a získáte přitom víc respektu, než kolik byste kdy mohli získat pliváním, kopáním a nadáváním.
14. 5. 2012, 15:53
B-) já...n (gmail com alt64 smyckaj)
Věra, Palec, Jonáš: Myslím, že ta rovnice hezky ukazuje, že tak do páté třídy je symbol "=" vnímán čistě jednosměrně. vidím_napsáno(5+7)=> výsledek_je(12)
To je taky důvod, proč se poprvé ve škole probírají rovnice půl roku, i když je to postup podle té "správné definice =" naprosto intuitivní.
10. 5. 2012, 15:04
sy
SEMINÁŘ SBIO – SY
info na po 14.5,
zadáno opak.morfologie org. rostlin – viz list
prezentace krytosemenných – brukvovité, růžotvaré, miříkovité, lilkovité a další
příprava oponentur a obhajob sem. prací
autor práce – oponent viz nástěnka
30. 4. 2012, 14:32
sy
SEMINÁŘ SBIO
info na pondělí 7.5.
zadáno opak. morfologie org. rostlin - viz list
poznávačka mechů - kontrola
prezentace krytosemenných
navrácení semin. prací zapůjčených k oponentuře
26. 4. 2012, 20:07
:-) Markéta Šťáhlavská (email cz alt64 stahlavska)
Myslím, že by bylo dobré doplnit aktuální fotku profesorského sboru - tady na webu je nejaktuálnější z roku 2008...
26. 4. 2012, 15:28
Anonym
SEMINÁŘ SBIO – SY
informace na pondělí 30.4.
zadáno opakování rozmnož. mechů a kapradin
poznávačka základních mechů připravena v laboratoři
odevzdání seminárních prací, rozdělení oponentur
kapraďorosty, nahosemenné, krytosemenné – taxonomie
prezentace první příspěvků referátů k významným skupinám krytosemenných
(pořadí dle odvozenosti skupin, doplnění studenty bez výběru)
23. 4. 2012, 8:31
Beruška
Člověk tu chvíli není a uteče mu diskuze (ačkoliv ten článek jsem hojně komentovala na jiných stránkách, takže už ani nemám sílu psát světoborné myšlenky) :)

Relacím nerozumím, ale kdyby se za a i b dosadila nula, pak by ta rovnice (a = b => b = -a) platila...
22. 4. 2012, 23:37
pe (gymnasiumkladno cz alt64 pe)
NA PZK je potřeba se dostavit od 7:30 do 7:45.
22. 4. 2012, 23:36
pe (gymnasiumkladno cz alt64 pe)
Sraz před kinem je v 10:30.
22. 4. 2012, 20:41
:-) Lukáš Hromadník (gmail com alt64 lukas hromadnik)
@Bonaquad: Určitě ti to muselo přijít jako v pozvánce ke zkouškám. Jinak jestli se něco nezměnilo, tak všechno začíná v 8 hodin. Nemám to podložené, ale nevidím důvod, proč by to mělo začínat dřív a nebo později. :-)
22. 4. 2012, 19:22
Bonaquad
Od kolika jsou zejtra příjmací zkoušky? Nenašel jsem v sekci příjmačky
21. 4. 2012, 17:34
Sepp Jorgen (centrum cz alt64 janciza)
V kolik začíná to úterní kino? Děkuji za odpověď.
Taky doufám že není zase stanoven sraz tři čtvrtě hodiny před skutečným začátkem promítání.
Jan Cíza
19. 4. 2012, 15:05
B-) Palec (gmail com alt64 malecektomas)
@Věra Scheirichová: Antisymetrie je definovaná tak, že pokud R(a, b) & R(b, a), potom a = b. Rovnost je tu myšlena jako identita prvků. Jinak řečeno k žádnému prvku neexistuje symetrický -- leda by to byl on sám. Je tedy explicitně povolena reflexivita. Pokud má být relace symetrická a antisymetrická zároveň, obsahuje jen reflexivní prvky -- ty jediné mohou vyhovět oběma vlastnostem zároveň. Reflexivita dodá to, že žádný z nich nechybí. Tranzitivita je důsledek. Na každé množině taková relace existuje právě jedna.
19. 4. 2012, 14:01
Věra Scheirichová (seznam cz alt64 verasch)
2Palec: Počkej, počkej, jak může být rovnost antisymetrickou relací? a = b => b = -a? A zároveň symetrickou?
Jinak já bych ten podnadpis ZLOMKY + ROVNICE = NENÁVIST nechápala jako matematickou rovnici (to vede zjevně k nesmyslům), ale jako "obraznému vyjádření faktu, že jak ty dětičky někde uvidí výraz se zlomky nebo rovnici, vzedme se v nich vlna nenávisti.
Jinak na jazyku je krásná právě jeho víceznačnost. Když jsem si přečetla v jakýchsi starých papírech po svém dědovi, že "švagr byl za války na poště lupičem", nevěřila jsem svým očím - ovšem jen dokud jsem neotočila stránku a nečetla dál "postřelen".
A nebo, chcete-li, "I´ll look for liking if looking liking move..." (Shakespeare, Romeo a Julie)
19. 4. 2012, 11:08
B-) Palec (gmail com alt64 malecektomas)
@Jonáš Vidra: Hnidopichu. ;-) Ne všude rovnítko označuje reflexivní, symetrickou, antisymetrickou a tranzitivní relaci. Teď v létě by ses už měl učit C#, takže mi jistě dáš za pravdu. Tobě by asi vyhovoval Prolog.

K dobré definovanosti: Jazyk je čistě pravděpodobnostní věc. Každý má jinou slovní zásobu, jiné myšlenky, které chce vyjádřit, v mluveném projevu jinou vadu řeči. (Je to pak ještě vada? Co je absolutně bezvadná řeč?) Je zázrak, že spolu můžeme vůbec nějak komunikovat. Proto je potřeba se trochu snažit -- na obou stranách. ;-)

Není mým cílem dohnat k řešení KSP každého -- to by ani nemělo smysl. Jen chci dát dostatečný rozlet těm, kteří se vzdělávat chtějí, a zvýšit jejich počty tím, že je třeba zvládnu nějakou informatickou černou magií nadchnout. Makroekonomie, politika na mezinárodní úrovni, firma s celosvětovou působností -- nic z toho nebude fungovat, pokud nefungují dílčí části. Nemá smysl se snažit jen nahoře.

Nestojíme o lidi, kteří matiku nesnáší, ty přesvědčovat nebudeme. Třeba je nahlodáme a cestu si k nám časem najdou sami, ale budou to spíš výjimky. Začínat se musí postupně a tam, kde je šance uspět.

Osmnáct až devatenáct let je opravdu pozdě. Také se snažíme nabírat nové řešitele kolem patnácti let.

Mrzí mě, že už desetileté děti dokázalo naše školství znechutit. Budu ti s nimi držet palce. Kdybys měl i nějaké starší, Pikomat je fajn. ;-) (Mimochodem: Fyzika a informatika v deseti letech?)
19. 4. 2012, 9:51
:-D Jonáš Vidra
2Palec: Jeden problém toho podnadpisu je to, že jako rovnice nefunguje, přestože je v něm rovnítko. Ne každá nenávist jsou zlomky a rovnice a taky se dá těžko tvrdit, že nenávist bez rovnic jsou zlomky. Možná by to mohla být implikace. Jsou v něm i jiné věci (ty proměnné – či co to vlastně je – nejsou dobře definované …), ale to už jsem moc veliký hnidopich. Hlavně to vůbec není rovnice.

Evangelizece a propagování dobrých akcí je jedna možnost, ale nestačí – není to dost na to, aby se stav zásadně zlepšil v celé republice. Kdo se vzdělávat chce, ten se vzdělávat bude, klidně i škole navzdory; ten článek je o zbytku – o těch, kteří se vzdělávat nechtějí – a ti se KSP stejně nezúčastní.

Propagaci Matfyzu se nebudu věnovat i z jiných důvodů – za prvé už věnuji veškerý volný čas divadlu (přijďte se podívat na Dětskou Scénu! Tento víkend na Stochově! http://ds-stochov.nostradivadlo.cz/ ) a za druhé si myslím, že v osmnácti-devatenácti letech už je pozdě. Desetileté děti z dramaťáku, které režíruji, už teď matiku nesnášejí. A i u nich je velice těžké s tím něco dělat, přestože jsou ještě otevřené novým informacím. Dávám jim občas různé hádanky a úložky, které jim jdou a baví je – hloupé tedy nejsou – ale matematika, fyzika a informatika (v té podobě, jak se vyučují ve škole) jsou pro ně utrpení. A já se jim vlastně nedivím, taky mě to na základce zoufale nebavilo.
19. 4. 2012, 8:11
Věra Scheirichová (seznam cz alt64 verasch)
Přidávám se k Palcovi ohledně důležitosti dovedností práce s počítačem - a tím nemyslím, že si někdo umí spustit internet nebo hrát hry. Myslím programování, modelování dějů z jiných vědních oborů, zpracování výstupů. Mohu mluvit na základě zkušeností členů mé rodiny (astronomie, jaderná fyzika, germanistika, mikroelektronika...), kterým tyto dovednosti dost pomohly při jejich profesním uplatnění. A bez matematiky to taky nejde.
18. 4. 2012, 22:13
B-) Palec (gmail com alt64 malecektomas)
@Jonáš Vidra: Hmmm. Budou mě zajímat statistiky v SISu někdy v říjnu, až bude jasný finální stav po roce. Tohle je fakt hezky šílené.

Třeba je ten podnadpis algebrogram, zkus ho vyřešit. :-) Pokud dobře počítám, je to přinejmenším patnáctková soustava. ;-) Ne, vážně. Tenhle článek má podle mě provokovat a ten nadpis se toho zcela drží. Hloupé plácání ani jinou věc, za kterou by se autor mohl stydět, jsem v něm nenašel.

Já mám jasno, co s tím mohu udělat. Snažím se propagovat fakultu a organizuju KSP. Informatika je převlečená matematika. Před čtrnácti dny jsem měl se dvěma kolegy z KSP workshop na konferenci Počítač ve škole (http://www.pocitacveskole.cz/kategorie/setkavani/pocitac-ve-skole-2012), kde jsme se snažili trochu zpropagovat jak náš seminář (myslím, že se u nás středoškoláci naučí hodně), tak algoritmizaci jako takovou. Má hromady zajímavých aplikací i mimo informatiku. Plánujeme v podobných aktivitách pokračovat.

I pokud se nehodláš věnovat podobnému projektu (žere to hodně času), můžeš průběžně "chytat ovečky" mezi kamarády středoškoláky a občas jim povědět něco zajímavého, k čemu se na matfyzu nebo jinde dostanou. A ačkoliv to není moc populární, přijde mi, že je užitečné občas vyvést z omylu někoho, kdo šíří bludy, ať už z libovolného oboru.

Hm, zase záchvat grafomanie. Plýtvám slovy. Kdo bude chtít vzdělávacímu systému nějak vypomoct, cestu si najde a možností má spousty.
18. 4. 2012, 17:47
:-D Jonáš Vidra
2Palec: Na našem (letošní prvák Matfyzu) seznamovacím kurzu se dělaly srovnávací testy a pokud si to dobře pamatuji, tak jsme první ročník, který byl horší než prokádrovaní předpřevratoví studenti. Takže znovuzavedení přijímaček na to zatím nemá vliv, tendence je stále sestupná.

Mimochodem, za povšimnutí stojí i jeden podnadpis ze článku: ZLOMKY + ROVNICE = NENÁVIST. Pan Čermák by si měl nejdřív zamést před vlastním prahem. Když někdo matematice nerozumí, měl by se ji doučit, než začne něco plácat. :-) Jinak je ale článek pěkný. Otázkou zůstává, co s tím.

Alpiq
generální partner školy

Sambar sport
sponzor školy

© Gymnázium Kladno 2004-2024
Kontakty    Partneři    Webmasteři    Novinky    Vyhledávání (pre-alfa)