Úvod | Aktuálně | Výuka | Úspěchy | Přijímačky | Fotogalerie | Fórum | Projekty | Různé | English
O škole    Stránky    Ostatní    Sovy    Burza    Kladno    KMD    
Ostatní
Vše, co se netýká předchozích sekcí

Vložit nový příspěvek

Vložit nový příspěvek

              

Zobrazení příspěvků

18. 5. 2006, 23:13
Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
díky peli: moc souhlasím a těch tříd je určitě víc, zuz
18. 5. 2006, 23:07
peli (gymnasiumkladno cz alt64 pe)
2zzz:
Napsala jsem pomerne dlouhy prispevek, ktery jsem nakonec smazala :). Ale to hlavni: Jsem moc rada, ze jsem zacala ucit na gymnaziu. Do skoly se opravdu tesim. Nevim, zda dokazi motivovat vetsinu studentu, ale oni rozhodne motivuji me :). Obzvlaste mam rada O4A, i kdyz se letos s nimi vidam mene a asi jsem nektere z nich demotivovala ohledne TK.
A nesmim zapomenout na O2A, diky kterym si mohu ve skole i doma hrat a tvrdit, ze jsou to pripravy na vyuku. A nemyslim tim jen nektere studenty, tridu tvori vzdycky vsichni.
18. 5. 2006, 21:50
Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
to zzz: budu proti svému zvyku poněkud jedovatá - kde najdete ty úžasné lidi, kteří nastoupí na místo těch, kteří nezvládají a jdou dělat něco jiného?
18. 5. 2006, 18:25
zzz
to peli:
vzdycky jsem povazovala ucitelské povolani za narocne, dokazat motivovat studenty je drina, jsou-li otraveni a nechteji spolupracovat, je to hlavne jejich chyba, ale cast viny nese i vyucujici, je na nem, aby vetsinu tridy presvedcil a zaujal, kdyz se mu to nedari, at radsi necha uceni a jde jinam...
18. 5. 2006, 17:25
peli (gymnasiumkladno cz alt64 pe)
Myslela jsem samozrejme latku.
18. 5. 2006, 17:23
peli (gymnasiumkladno cz alt64 pe)
2Mynona:
To, ze si studenti pripravi nejakou laku a samostatne ji vykladaji mi nepripada jako zadna novinka. Jen to obcas narazi na nechut studentu toto delat.
18. 5. 2006, 5:13
:-) Mynona (seznam cz alt64 Mynona K)
Učitel si možná ještě pamatuje na svoje studentská léta, ale ne každý student už byl pedagogem. Jak tedy může rozumět názorům a postojům svého učitele. Volá li po partnerském vztahu s učitelem ve svém vzdělávání je snad nějaká ta oboustraná empatie potřeba také. Jestli se mýlím tak mě poučte.
Myslím že profesionalita SŚ učitele už nespočívá v tom izolovat studenta od problémů jeho výuky, ale naopak ho postupně připravit na to, aby se dokázal co nejlépe učit sám.

(Což se bohužel stále mnohde neděje ani náznakem. Někdo na to, jak se správně učit přijde sám a je z něj premiant. Někdo se třeba lépe učí jinými způsoby než většina a nikdo mu v takové zásadní záležitosti neporadí. Takoví lidé můžou skončit jako levná pracovní síla s doživotním přesvedčením že na víc nemají. A někdo na to opravdu nemá.)

Nechat studenta okusit učitelského chlebíčku by imho nebylo přezevšechnu byrokracii nemožné, samozřejmě dobrovolně a s nějakým vedením.(a dobré 'vztahy na pracovišti' jsou nezbytné) Pár slov o veřejném projevu,přípravě a požadavcích na výklad by se možná do nějakých společenských věd propašovat dalo.
V nějakém klidnějsím termínu by se student mohl domluvit s učitelem, připravit si část nové látky a pokusit se ji osvětlit svým spolužákům.Škola hrou. Není to klasický referát, který se dá prospat, a není to klasické zkoušení.
Ano, je to dost radikální nápad.
Ne, neodvažuji se něco takového navrhovat.
Ne, nepředpokládám že by to mohlo projít.
Ne, moc velký zájem by o to z řad studentů asi nebyl.
Přesto si myslím, že takováto zkušenost je pro život mnohem užitečnější, než detailní znalost trávicí soustavy pavouků, biolog promine.

Jaký je váš názor na takovou nenormálnost bez šance na aplikaci?
18. 5. 2006, 4:03
B-) Mynona (seznam cz alt64 Mynona K)
Ano, tu nadbožskou autoritu a HNP jsem extrémně přehnala, záměrně 'až po krajní meze'.(Doufám že je to na této škole víc než jen trochu ;-])

Nevím proč jste to pochopili tak, že mě zajímá učitelův soukromý život. To NEE! A myslím si o sobě že ctím právo na soukromí víc než leckdo. Zajímám se o jeho trampoty s 'námi' studenty, opravování písemek ve tři v noci, výpravy s rýčem pro žížaly na pitvu, problémy s dodávkami červených propisek...
Dobře, tak moc zase ne, ale zkrátka jak to vypadá z druhé strany katedry.
*** Možno přeskočit, pokračování příště [veelká oklika a nepodstatný duševní výlev]***
Pokud se sejdou lidé s podobnými zájmy, kteří jsou si vzájemně sympatičtí není důvod proč by se nemohli konformně zajímat u svoje soukromé aktivity. O tom ale mluvit nechci. Ve škole se pravděpodobně setkám i s lidmi kteří mi sympatičtí nejsou.Když někoho tákového potkávám denně na chodbě, vcelku se nic neděje. Je-li to spolužák, trpí tím třídní kolektiv. Je-li to učitel, těžko se mi bude jeho předmět dobře učit. A jsou-li nesympatie vzájemné, závisí na profesionalitě učitele jestli to skončí katastrofou.Amen.

V nižsích ročnících ZŠ si učitel memůže dovolit děti problémy jejich výuky zatěžovat, to je bez debat. Ve vyšších přichází puberta, a lepší hrách na stěnu házet. Pak si najednou člověk "musí" vybrat střední školu. Málokdo v tu dobu ví něco o životě a netroufám si trvrdit kdo dokáže zodpovědně učinit tak vážné rozhodnutí...
Máme v ruce dopis s tučným PŘIJAT/A a dokonce i odesilatelem který se nám líbí! Sláva!!
Střední škola by nás tedy měla připravit na život.(Gymnázium možná především na další studium, dovoluji si to pominout.To už pak jde s 'životem' jaksi paralelně.)
Ale ouha. škola nás učí spoustě dalších vědomostí(a dost je jich potřeba) a málu dovedností (ty jsou potřeba také). A potom musí být na úřadu práce zřízeno zvláštní oddělení pro čerstvé absolventy. (Promiňte mi prosím to zjednodušení, chápu že tyhle problémy jsom mnohem komplexnější)

BTW:Kdybych Gymnáziu v něčem křivdila, tak se omlouvám.(ta hromádka kamení je vám stále k dispozici ;-]) Nevím jak se tu věci mají, ale slibuji že to zjistím, když už jsem to takhle spískala. Možná se na Gymnázium hlásí jen ten málokdo, kdo už ví co chce a ve víru života mu utopení nehrozí?
17. 5. 2006, 22:44
B-) já...n (gmail com alt64 smyckaj)
tOTO BOHUŽEL NEDOKÁŽU POSOUDIT, JAKO "UČITELSKÉ DÍTĚ" SAMOZŘEJMĚ ZNÁM PRACOVNÍ NÁPLN JEDNOHO Z PROFESORŮ. nICMÉNĚ ROVNOPRÁVNOST NECHÁPU JAKO ZNALOST NĚČÍHO SOUKROMÍ
17. 5. 2006, 1:35
:-) Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
to all -
v Mynonině příspěvku jsou trochu přehnané termíny jako "nadbožský" a "hadr na podlahu". To snad neřešíme... jakkoliv si nemůžeme myslet, že je situace ideální. Dobrá vůle a slušnost, to je podle mého začátek řešení vztahů.
A možná některé studenty zajímá, co dělají jejich pedagogové mimo školu, stejně tak jako některé pedagogy zajímá, co dělají jejich studenti... Protože často dělají spoustu úžasných věcí...
17. 5. 2006, 1:01
:-) Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
to Palec: děkuji, tak mám pocit, že to bych snad zvládla (přihlašování) - líbí se mi, když se rozvine diskuse, která má smysl - a někdy se to snad daří...
17. 5. 2006, 0:22
:-) Pája
Jak sjou vlastně uložená hesla na Novelu ? Mělo by to bejt něco jako ty Linuxí nedešifrovatelný, to by možná šlo na začátku roku vždycky vykopírovat a pak se sem hlásit pod svým username a heslem, co máme na vnitřní síť. Anonymové by stále mohli přispívat, ale my studenti/bývalí studenti se budeme odlišovat např. nějakou pěknou ikonkou.
17. 5. 2006, 0:18
B-) Pája
Až a jestli odmaturuju, tak bych se rád podíval na ten přihlašovací skriptík. Alespoň se na něčem to péhápéčko konečně pořádně naučím.
16. 5. 2006, 23:29
peli (gymnasiumkladno cz alt64 pe)
2Mynona:
Nejsem si jista, zda studenty zajima, co delaji jejich ucitele, kdyz nejsou ve skole. A pokud ano, asi se to neda popisovat takto ve foru.

16. 5. 2006, 20:29
Mynona (seznam cz alt64 Mynona K)
Víceméně z nudy jsem si dnes trochu víc četla zdejší fórum, takže jsem narazila i na příspěvek, který nepřímo volá po tom, aby byli studenti profesory bráni více jako partneři. Dovolila bych si takovou úvahu a dotass. Studenti zajisté chtějí aby jim profesoři(RR, vedení) naslouchali, jednali vstřicně při řešení jejich problémů, měli pochopení k odlišným názorům a kdečemu...
Učitelé by se o studenty zajímat měli, je to přeci jejich práce, pro někoho i poslání. Měli by se ale studenti zajímat o problémy svých učitelů? Ve vztahu 'nadbožská autorita'-'hadra na podlahu' to jistě nemá místo. Pokud ale volám po rovnocenném vztahu, připadá mi to jako samozřejmost.
Na ZŠ se mi do zákulisí moc nahlédnout nepodařilo. Člověk se se svým učitelem vidí málokdy víc než těch +-45minut. Jak ale vypadá běžný den či týden takového kantora, jaké jsou jeho 'školní starosti'? (Možná by se chtělo říct že mě to zajímat nemusí, protože on je za to přeci placený. To už pak zase nemá význam uvažovat o nějakém partnerském vztahu.)
Jak je to na vaší-naší škole? Zajímáte se jako studenti o své učitele?
Byl by ochotný někdo z profesorů svěřit se se svými slastmi a strastmi pracovního dne?(třeba i anonymně ;-])
Nebo jsou snad takové záležitosti na vaší-naší škole tak křišťálově průzračné, že nemá smysl se o nich tady bavit? Neberte to prosím jako nějakou narážku nebo rejpání, ptám se čistě ze zvědavosti. A jestli si myslíte že jsem úplne out, tak neváhejte vyjádřit svůj názor...*přisune před ostatní hromádku kamení*
16. 5. 2006, 20:07
xxx
...kdyz by nekdo nahodou potreboval znat moji totoznost, tak at mi tu necha mejl a ja se mu ozvu ;)
16. 5. 2006, 20:03
B-) xxx
jen to hezky nechme tak jak to je ;)
16. 5. 2006, 15:56
JCZ
Já bych se teda klidně přihlašovala, kdyby to vyřešilo problém anonymů..
16. 5. 2006, 15:11
Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Zuzana Vlčková: Přihlašování by bylo složitější spíše pro webmastery. Výsledek by vypadal asi tak, že před přidáním jakéhokoliv příspěvku do fóra by se musel člověk přihlásit ke svému účtu (tj. někam by zadal přihlašovací jméno a heslo). Nepohodlné, ale něco by to vyřešilo. Minimálně by se nemohlo stát, že si někdo přivlastní cizí přezdívku a bude psát jeho jménem.
16. 5. 2006, 15:07
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2manicka, 2já...n: Od nějakého bloggera jsem si vypůjčil toto: Špatná stránka internetové komunikace je ta, že si někteří lidé pod rouškou skryté identity myslí, že se mohou chovat jako doma ve chlívku.
Proti anonymitě jako takové nic nemám. Jen ať se ke svým názorům nehlásí, kdo nechce. Jenomže potom takový názor pravděpodobně nebude brán vážně. Alespoň já si o většině zatvrzelých anonymů myslím své.
Nikomu mluvit nezakazuji. Jenom kdyby mě někdo kritizoval a nebyl ochoten se pod to ani podepsat... Vykřikovat odněkud z davu, že je všechno špatně, umí každý. Když se má ale postavit před dav a říct, co je podle něj špatně a navrhnout řešení, nemá se k tomu. Pokud ale vystoupí a jeho/její řeč bude rozumná, může dokázat víc, než když pořád jenom někde vzadu pokřikuje. (A pokud bude tvrdit blbosti, dav ho/ji ukamenuje... :-))

Alpiq
generální partner školy

Sambar sport
sponzor školy

© Gymnázium Kladno 2004-2024
Kontakty    Partneři    Webmasteři    Novinky    Vyhledávání (pre-alfa)